NIEUWSARTIKEL

30 november 2022: ingelaste ALV!

Geplaatst op 26-10-2022  -  Categorie: Archief  -  Auteur: JoĆ«lle van Baren

stemmen-alv-ngfg-30nov22-kopieren

Als NGFG-lid kun je deelnemen aan de algemene ledenvergadering (ALV) van NGFG. Tijdens de ALV denk en beslis jij mee over de vereniging en haar plannen. Daarnaast is het een mooie gelegenheid om andere leden te zien. Aansluitend op de ALV van 30 november 2022 vindt een kennisevent plaats met daaraan gekoppeld een netwerkborrel. 

Ingelaste ALV op 30 november a.s. (voordracht aspirant bestuursleden!)

In de ALV van 19 mei 2022 heeft het bestuur aandacht gevraagd voor de vacante bestuursfuncties, die van 26 april 2022 tot 1 juli 2022 online hebben gestaan op de website en ledenportal van NGFG. Naar aanleiding van deze oproep zijn 5 sollicitaties ontvangen. Het bestuur heeft met alle sollicitanten gesprekken gevoerd, die hebben geleid tot de voordracht van vier aspirant bestuursleden. Het bestuur heeft bij de selectie gekeken naar een juiste vertegenwoordiging van de leden en een goede samenstelling van het bestuur. Het is nu aan de ALV om zich te buigen over een mogelijke benoeming van de door het bestuur voorgedragen aspirant bestuursleden. 

Vooraf aanmelden voor ALV

Het bestuur nodigt haar leden van harte uit om tijdens een ingelaste ALV te stemmen over de door het bestuur voorgedragen aspirant bestuursleden. De ingelaste ALV vindt plaats op:

  • Woensdag 30 november 2022
  • 14.00 uur
  • te Jaarbeurs Meetup, Beatrixgebouw, Jaarbeursplein 6, 3521 AL Utrecht 

Meld je hier aan voor de ALV op 30 november 2022. Aanmelden kan tot uiterlijk maandag 28 november 2022.

 Tip: meld je ook direct aan voor het aansluitende kennisevent De positite van de FG in de organisatie en de aansluitende netwerkborrel.  

Even voorstellen: wie zijn de aspirant bestuursleden?

De aspirant bestuursleden hebben natuurlijk ieder eigen beweegredenen om bestuurslid van het NGFG te willen worden. Die informatie is belangrijk voor jou als lid om te kunnen bepalen of het aspirant bestuurslid een toegevoegde waarde zal kunnen zijn voor het NGFG Bestuur. Daarom stellen zij zich hieronder even kort aan jou voor.

Peter Kager

foto-peter-kager

Peter Kager is FG van diverse organisaties. Daarnaast is Peter werkzaam als directeur kwaliteit bij ICTRecht. In deze rol is hij verantwoordelijk voor het borgen van de kwaliteit van werk. Daarnaast houdt hij zich bezig met het ontwikkelen en vernieuwen van alle bedrijfsprocessen van ICTRecht. Peter is lid van The International Association of Privacy Professionals (IAPP) en is Certified Information Privacy Professional/Europe (CIPP/E) en Certified Information Privacy Technologist (CIPT). 

Peter is aspirant bestuurslid en secretaris van de vereniging. Als bestuurslid wil hij zijn focus leggen op de kennis en kwaliteit van FG’s. Het delen van kennis en ervaring is een belangrijke doelstelling van het NGFG. Peter wil zich voortdurend hard maken om deze doelstelling te verwezenlijken. Zelf zegt hij hierover het volgende: “Als relatief nieuwe en snel ontwikkelende beroepsgroep is er veel om van elkaar te leren. De ontwikkelingen in privacyland volgen elkaar in een razend tempo op. Daar moeten alle FG’s iets mee.”

Dick Barbier

foto-dick-barbier

Dick Barbier heeft als FG verschillende ervaringen, zoals bij NTT en de Volksbank. Nu werkt hij vooral als FG als een Service voor verschillende bedrijven in zowel Nederland als Engeland. Dit doet Dick bij The DPO Center, de Nederlandse vestiging van een -van oorsprong- Engels bedrijf. Om zijn kennis te toetsen heeft hij verschillende gecertificeerde opleidingen voltooid, zoals CIPP/E, CIPM, CISM en CTTP, hij blijft zich continu ontwikkelen.

 Als aspirant bestuurslid van het NGFG wil Dick graag bijdragen aan de verdere ontwikkeling van deze bijzondere en belangrijke beroepsgroep. Zelf zegt hij hierover: “Mijn ervaring is dat het een ‘eenzaam’ beroep kan zijn, omdat je rol vraagt onafhankelijk te zijn. Ik denk dat het NGFG hierbij kan helpen, het is dan ook een vereniging van en voor FG’s. Mijn kennis en ervaring wil ik hier graag voor inzetten.”

Karen Siemers

foto-karen-siemersKaren Siemers is FG bij Mediq. Mediq is een organisatie in de gezondheidszorg, actief in 13 Europese landen met een missie om de kwaliteit van leven van mensen met een chronische ziekte te verbeteren. Mediq levert medische hulpmiddelen, medicijnen en zorgdiensten. Tot 2021 was Karen senior juridisch adviseur bij Privacy Management Partners. Daar fungeerde ze ook als FG voor (zorg)organisaties en coachte ze andere FG’s. Karen is actief geweest bij de IAPP als co-chair van de Nederlandse KnowledgeNet Chapter en trainster. Ze is CIPP/E, CIPM en FIP gecertificeerd.

Als aspirant bestuurslid en vice-voorzitter bij het NGFG hoopt Karen met haar ervaring en commitment te bouwen aan een waardevol netwerk voor FG’s. Karen: “Een FG-schap vind ik het mooiste wat er is. De kennis en persoonlijke skills die horen bij een FG zijn veelzijdig en nooit af. In je eentje is dat een uitdaging, maar samen met anderen is het binnen handbereik. Ik gun de leden van het NGFG plezier en vertrouwen in hun eigen FG-functie(s).”

Joris Blaauw

foto-joris-blaauw

 Joris Blaauw is jaren werkzaam geweest in de financiële sector en als toezichthouder bij de Autoriteit Financiële Markten, waarin hij zijdelings met privacy bezig was. Sinds 2017 is Joris werkzaam als Group Data Protection Officer bij SHV Energy. In die rol is hij benoemd als FG voor deze organisatie wereldwijd (25 landen, 16.500 medewerkers en 30 miljoen klanten). Naast zijn werk, is Joris tevens editor voor het Tijdschrift voor Compliance, waarvoor hij ook enkele artikelen heeft geschreven.

Als aspirant bestuurslid en penningsmeester van het NGFG wil Joris zich graag inzetten voor de vereniging. Joris: “Gezien het belang van het NGFG voor ons als FG, draag ik graag bij aan vereniging die meer zichtbaar is, meer aantoonbaar bijdraagt aan de gestelde doelstellingen, financieel gezond is en een vereniging waar meer onderling (inhoudelijk) contact is tussen bestuur en leden. Inhoudelijk sterk en hopelijk af-en-toe ook met wat humor.”

Agenda en documenten ALV

De agenda en bijbehorende documenten kun je hier vinden

Locatie

We ontvangen jou graag in de centrale hal op de 2e verdieping van Jaarbeurs Meetup, Beatrixgebouw, Jaarbeursplein 6, 3521 AL Utrecht. Vergeet niet om je even bij ons aan te melden en de QR-code op jouw bevestigingsmail, en indien je met de auto komt ook jouw parkeerkaart (voor gratis uitrijden), door ons te laten scannen.

Bereikbaarheid en parkeren

Op de website van de Jaarbeurs vind je alle praktische informatie. Onderstaand vast even wat reisinformatie op een rijtje. 

  • Openbaar vervoer
    Jaarbeurs Meetup is perfect bereikbaar met het openbaar vervoer. De locaties liggen pal naast station Utrecht Centraal en er stoppen doorlopend bussen en trams bij halte Jaarbeursplein.

    Kom je met de trein? Dan volg je vanaf station Utrecht Centraal de borden ‘Jaarbeursplein’. Binnen enkele minuten sta je in het Beatrixgebouw.

    Kom je met de bus? Dan neem je een bus die stopt bij de bushalte CS Jaarbeurszijde. Vanaf station Utrecht Centraal volg je de borden ‘Jaarbeursplein’. Met een paar minuten sta je in het Beatrixgebouw.

    Kom je met de tram? Dan neem je een tram die stopt bij de tramhalte CS Jaarbeursplein. Vanaf deze halte is het slechts een paar minuten lopen naar het Beatrixgebouw.

  • Met de auto
    Om Jaarbeurs Meetup gemakkelijk te kunnen vinden, klik je hier voor een routebeschrijving. Je kunt je auto het beste parkeren op P1 of P3; deze parkeerterreinen liggen het dichtst bij Jaarbeurs Meetup, zie ook de plattegrond. P2 en P4 zijn ook een optie, maar iets verder lopen. Gebruik echter NIET de parkeergarage direct onder het Beatrixgebouw; deze is van de gemeente en het is bij gebruik van deze garage niet mogelijk om jou van gratis uitrijden te voorzien. 

Annulering

Als je onverhoopt verhinderd bent, verzoek ik je vriendelijk om dit uiterlijk zondag 27 november 2022 door te geven via tnemeganamtcejorp.[antispam].@ngfg.nl. Als je jezelf op woensdag 30 november afmeldt of helemaal niet afmeldt, ben je helaas € 35,- administratiekosten verschuldigd!