Dit jaar heeft het bestuur van het NGFG flink geinvesteerd in het opschonen van het ledenbestand en het proces rondom de ledenadministratie. Zo is er in samenspraak met de leden voor gekozen om leden persoonlijk verantwoordelijk te maken voor hun lidmaatschap. Voorheen verliepen veel lidmaatschappen via werkgevers, wat het incasseren van contributies een tijdrovende klus maakte door specifieke factuurvereisten en veranderende systemen. Daarnaast werd bij baanwisselingen vaak vergeten de gegevens van leden aan te passen, wat leidde tot onvindbare leden en onbetaalde contributies.
In de afgelopen maanden is veel geïnvesteerd in het opsporen van leden met achterstallige contributies, wat heeft geresulteerd in een opgeschoond ledenbestand zonder spookleden. Helaas betekende dit ook dat we afscheid hebben moeten nemen van een aantal leden die niet meer bereikbaar waren of zich niet bewust waren van hun lidmaatschap.
De eerstvolgende contributiefacturen (begin 2025) ontvangen leden op hun persoonlijke naam. Mochten er geen privé gegevens door een lid zijn opgegeven, dan wordt het adres van de werkgever getoond. Ook wordt een volgende stap gezet om het contributieproces verder te optimaliseren. Zo zal vanaf 2025 het mogelijk zijn om contributie via een betaallink te voldoen; ook zal wellicht een mogelijkheid voor automatische incasso worden aangeboden. Met deze stappen besparen we niet alleen tijd en geld, maar ze stellen ons ook in staat om ons meer te richten op activiteiten die direct ten goede komen aan onze leden.
We vragen alle leden om hun persoonlijke gegevens te controleren en aan te passen via hun profiel op de ledenpagina. Zo zorgen we samen voor een soepel verloop van de contributie-inning!